Mielilauseet Osa 2

Mielilauseet Osa 2

                                                   Mielilauseet (2023) OSA 2

1.Tää haitallinen informaatiotulvan määrä sosiaalisessa mediassa rajottaa rekisteröimästä jonkin verran asioita. Vaikka olisi niistä kuullutkin, tavallaan menee silti ohi, kun on niin paljon virikkeitä, mistä pitäisi olla kiinnostunut. Tämä aiheuttaa ihmisessä sellasta "päätön kana"- käytöstä.2.Niin, sitä ei voi loputtomasti siirtää miten pitkään voi olla vielä kuin lapsi tai nuori. Sitä kokoajan haluaisi siirtää kun se tuntuu siltä, et se oli sitä elämää parhaimillaan, se on jonkinlainen sitkeä illuusio ja aikuistumisen pelko. Mut sitten tuleekin se hetki, kun pitäs ottaa vastuuta niin se vaan on sitten yksinkertasesti ohi. Ja pitäisi opetella murtaa se illuusio ja ajatella, ettei se ole niin paha, että se loppuu, se on vaan luonnollinen seuraava vaihe, jonka voi myös täyttää ilolla.

3.Tarjoamme toisillemme jäykän bisnestä tekevän version itsestämme, se luo muurin välillemme keskustelussa. Ja osa noista ihmisistä voi itse pitää itseään samaan aikaan kovinakin markkinakapitalismin vastustajina.

4.En innostu todellisuudesta, jossa olisi vain yksi sallittu tapa toteuttaa itseään ihmisenä. Siis yhtään minkään asian suhteen.

5.On pitkään pelottavaa, mut lopulta vapauttavaa päästä sellaiseen mielentilaan, ettei tarvitsekaan olla joka kerta paras siinä mitä ikinä tekee. Välillä siihen voi palata leipälajissaan, se on ihan ok ja jopa tarpeellista, mut ihan joka hetki joka asiasta, niin ei kiitos.
6.Joidenkin ihmisten kaa ei pärjää, ellei oo helvetin kylmä pää, mut ne ihmiset ei itse tajua ollenkaan sitä, millasia kykyjä heidän kanssa oleminen toiselta vaatii.

7.Viisas ihminen voi olla kova pakoilee vastuuta, koska hän on niin ihastunut löytämäänsä vapauden ideologiaan, että hänestä voi tulla aika neuroottinen sen puolustamisen kaa. Vaikkei jokainen uusi vastuutehtävä johtaisi sen menetykseen, hän silti pelkää sitä, koska hän muistaa millaista on elää orjana ja se ei sovi hänen arvolleen, koska hän mieltää itsensä viisaaksi.

8. Oot naurettava heidän mielestään, kun esität poikkipuolisia näkemyksiä vallitsevaan näkemykseen verrattuna. He pitää sua hassuna, koska sunhan pitäisi ajatella vallitsevan mielipideilmaston mukaisesti, niinku he ajattelevat, koska niinhän pitää ajatella.

9.Yksi sanallinen vallankäyttö pyrkimys on haukkua toista jostain ominaisuudesta ja jos ne sanat jää kummittelee takaraivoon tai se haukkumisena kohteena ollut ei sillä hetkellä nää, että tuo haukuttava ominaisuus ei millään tavalla yksilöidy häneen vaan on nähtävissä muuallakin, nuo sanat ovat onnistuneet vaikuttamaan häneen loukkaavasti.

10.Tekeekö se mustakin sotaisan mielen, jos kovasanaisesti sanon että ymmärtäkää jo ottaa rauha sydämeenne sodan sijasta? Miten se oikeen pitää sanoo kun siinä on joku läski naama punasena huutamassa, että mun pitäs nyt taistella, muuten oon paskahousu isänmaanpetturi. Niin miten mä sen sanon, että enkä ole?

11.Toisinaan on hauskempaa sanoa toista ylimieliseksi kuin tutustua siihen. Koska tutustuminen veisi sen tarinan pois, joka kiihottaa paljon enemmän kuin se tylsä todellisuus.12.Kun joku öyhö laittaa jonkun reaktion julkaisuusi, jonka voisi tulkita väheksyvänä tai halveksuvana kommenttina, joillekin ihmisille tulee siitä sellanen fiilis, että "tuonne ei kannata varmaan mennä, parempi jättää tuo juttu väliin." Tää on tämän ilmiöiden nopean ohittamisen kulttuurin ongelma.

13.Kun sulle sanotaan "ole hyväkäytöksinen herrasmies", sun pitää ymmärtää millanen on hyväkäytöksinen herrasmies, jotta voit olla hyväkäytöksinen herrasmies.14.Jos ajattelee vaikka viettävänsä liikaa aikaa tietokoneella voi hetken aika skarpata asian suhteen ja vähentää sillä viettämäänsä aikaa, koittaa niin sanotusti pitää paastoa siitä. Mut sitten kun aikaa kuluu, tietyllä tapaa kriisi vanhentuu ja huomaa edelleen viettävänsä paljon aikaa koneella, oikeastaan jopa enemmän kuin aiemmin. Sitten tajuaa, ettei mitään oikeaa paastoa missään vaiheessa pitänytkään.

15.Siitä on tullut vitsi, että joku on päätynyt rakastelemaan ladyboin kaa. Toisin sanoin, joku on kokenut sen asian ensin, jotta muut sen tietäsivät ja sitten juttu on lähtenyt värittymään. Me ei kuitenkaan koskaan saada tietää, mitä tuo kokija on itse siitä kokemuksesta mieltä jälkeenpäin, me tiedetään vaan se, että ne jotka eivät ole kokeneet sitä asiaa, vääntävät vitsiä siitä. Ja tämä kokija tietää vaan sen, että puhekielessä hänen kokemuksensa on värittynyt ja hänen kustannuksellaan revitellään, eikä hän voi alottaa asiasta vakavaa keskustelua, koska pelkän mielikuvan varassa olevat ihmiset tekisivät tämän valmiiksi imaistun vitsin vuoksi hänestäkin vitsin.


16.Kysymys kuuluu, mitä haluut tehä rahan vuoksi ja miten pitkään? Saitko jo tarpeeksesi, koitko lopulta kaikki ne uhrauksesi turhiksi? Se mitä olet halunnut ennen tehä rahan takia, ei välttämättä ole sitä enää.

17.Miksi ug tyypeil on sellanen mielleyhtymä, että sen pitäisi olla joku alemmuuskompleksi? Tai että on pakko olla köyhä ollakseen uugee, on pakko olla uugee ollakseen köyhä. Mikä edes on ug? Mun mielestä on typerää olla sokea taidolle vaan se takii, ettei sitä voi mieltää uugeeksi. Ja sama toisinpäin.

18.Voimaantumisen tarkotus on kasvaa versioksi, jollaisena voi itse tietoisesti luoda tahtomaansa elämää, koska voimaantuneella on enemmän energiaa käytössä sanojensa takana, joilla pyritään ohjaamaan asioita itsensä luokse.

19."Ei noin voi tehdä" tulee ihmisen suusta, jota hämmennät ajatuksellasi. Se ei mahdu häneen todellisuuteensa, mitä teet.
20.Kuvittele tilanne, että joku stressaa niin paljon jotain tulevaa kilpailutilannetta, että tulee kipeäksi. Tähän tilanteeseen suhtautuvia ryhmiä on kolmenlaisia. Eka ryhmä on sellainen, joka harmittelee, että kävipä ikävästi , kun hän tuli kipeäksi ja toivoo pikaisia paranemisia. Toinen ryhmä on sellainen, joka ajattelee hänen luoneen mielellään "tekosyyn", ettei hänen tarvitsisi joutu siihen tilanteeseen, siksi hän sairastui. Tuo ryhmä näkee asian säälittävänä. Kolmas ryhmä on sellainen, joka näkee, että hän on voinu mielellään luoda tuon sairastumisensa, kun stressi ja paine on ollut niin kova, mutta tämä ryhmä ymmärtää häntä ja antaa armoo. Toisen ja kolmannen ryhmän yhteys on se, että molempiin ryhmiin mahtuu henkisyydestä ymmärtäviä ihmisiä, mut toinen ryhmä ei oo antanu vielä armon laskeutua sydämeen vaan tuntevat mielen voiman, mut ovat vielä turhan armottomia sen kaa, kun todellisuudessa se inhimillinen ymmärtäminen pitäisi olla henkisyydessä tavoteltava piirre.

21.Kun ymmärtää jonkin matkaa vetovoiman lain toimivuutta, asiat ei tuu enää niin yllätyksenä kuin ne tuli silloin kun sitä ei ymmärtänyt.

22.Sit jos bändi onkin niin iso, ettei siihen liittyvään uutiseen oo valitettavasti mahollista sanoo "kuka tää on?" niin sitten sanotaankin "ihan paska bändi."



23.Syy miksi poliitikoilla on vieno hymy puhuessaan tai kuunnellessa toisen puhetta on se, että he ovat itsevarmoja ja he ovat hyviä esiintymään.
24.Yksi irvistys illan aikana ei pilaa koko illan työtä, älkäämme niin ajatelko.

25.Se ei varmaan oo edes kiinni siitä tarvitsisimmeko tätä karman leikkiä, sen vaan pitää tapahtua. Selvittelemme tässä elämässä jonkun edellisen elämän juttua, josta jäi jotain hampaankoloon ja se selviää jos selviää. Jos ei selviä, niin selvittelemme sitä lisää seuraavassa elämässä. Oikeastaan se ei oo niin merkityksellistä, selviääkö se vai ei, mut tottakai me sitä yritetään. Kaikki asiat ei vaan oo selvitettävissä, koska tietosuuden tasomme ovat niin eriävät ja vielä vähän asiasta riipuenkin eriävät. Ei siinä oikee voi syytellä eikä kannatakaan syytellä "miksi et tuossa elämäss selvitelly tuota asiaa loppuun?" Jos ei lähe niin ei lähe, katotaan ens kerralla uudestaan, mut ei kyllä luultavasti lähe sillonkaan. Olen myös pohtinut, vaatiiko karman putsaaminen aina sanallista anteeksiantoa? Eikö pelkkä asian unohtaminen vain voisi riittää? Ja jos ei niin miksi se ihmeessä se ei riitä? Sanathan ovat vain meidän luomuksemme loppujen lopuksi ja tunne jokatapauksessa hälvenee hälvenemistään, kun ottaa etäisyyttä riitapukariinsa.


26.Voit milloin tahansa ottaa toisen selviytymistarinan omaan käyttöösi.27.Riita vapauttaa tukkeutunutta ilmaa, mikä ei vapaudu millään muulla tavalla. Konfliktin pelko pitää sen ilman pakkautuneena. Konfliktia pelkäävä ei ajattele sitä, että hän haluaisi pitää ilmaa tukossa, hän haluaa pitää vaan konfliktin poissa läheltään, mut tämä aiheuttaa tällaisen lieveilmiön.

28.Kaiken ytimessä on työkunto. Työkunto on ykkösasia, sitä varten olemme, sitä mietimme ja tiedämme muiden miettivän sitä myös kohdallamme.29.Puhuu sanoja ja samaan aikaan ei tunnu siltä, mitä sanoja hän puhuu, hän vaan puhuu niitä sanoja.

30.Taiteilija voi tehdä muita voimaannuttavaa taidetta ja siitä huolimatta ärsyyntyä jos muut voimaantuvat siitä. Häntä siis oikeastaan kiinnostaa enemmän hänen oma voimaantumisensa, jonka hän haluaa osoittaa taiteellaan.

31.Olemme sätkynukkeina nettisovelluksissa. Olemme leluja, joilla leikitään, kun menemme sinne. Ja koska käyttäydymme kuin lelut, emme ole yhtään sen yläpuolella. Käyttäydymme itse kuin se sovellus olisi paras asia mitä meille olisi voinut tapahtua ja näämme toisemme tuon leikin ehtojen mukaan, se tekee meistä leluja.

32.Joskus vuosien jälkeen talonrakentaja saattaa miettii, oliko talonrakentamisesta lopulta mitään hyötyä hänen elämälleen. Hän voi puhua siitä, mut hänen nimeään ei lue missään niistä rakennuksista. Se on vähä sellanen "no kiva" asia. Kiva kun olit rakentamassa taloa, mut nyt kun et pysty enää siihen, niin susta ei oikeen oo hyötyä. Sitä ei voi estää, jos joku ajattelee näinkin tuosta kaikesta työstä, jonka merkitys on isointa työyhteisössä, muttei sen ulkopuolella.33.Ihmiset pitää luuserina miestä, joka ei osaa sotia. Sellanen aate on meidän alitajuntaamme syötetty. Ja kun tuon sodänkäynnin taidon kyseenalaistaa, jo siinä vaiheessa tätä kyseenalaistajaa epäillään myös luuseriksi. Sitä ei voi edes kyseenalaistaa suututtamatta jotain todella pahasti. Ja juuri tämä käytös kertoo siitä, miten tiukassa tuo kusetus sodankäymisen tarpeesta on alitajunnassa.

34.Mietimme miten uniikkeja olemme, muttemme tule miettineeksi sitä, että jotkut käyttäytyvät meidän lailla. Emme saa kiinni itseämme näistä automaattisista käyttymistyyleistä, kun pidämme tyyliämme uniikkina, vaikkei se sitä välttämättä ole.
35.Informaatiota tulee jatkuvalla syötöllä lisää, vanhat jutut pyyhkiytyvät heti mielestä.36.On taito osata olla kärsimättä. Taito keskittyä elämään ilon kautta. Maailma olisi erilainen, kun me ei keskityttäs kärsimykseen. Jos me keskityttäskin elämäniloon ja ennen kaikkea panostettas elämäniloon. Tämä saisi meidät näkemään toisemmekin aivan eri tavalla.

37.Henkisyydenkin parissa toimivat ihmiset saattaa sukeltaa siihen ajatusmalliin, että kun me jokatapauksessa kuollaan, niin ihan sama pyritäänkö me vähentää oireitamme tai oikeestaan ei oo niin väliä, eletäänkö me älyttömän terveellisesti.

38.Korkean tason tietoisuutta voi peitellä, muttei pysäyttää. Näin se menee henkilökohtaisella tasolla sekä yleisellä tasolla.

39.Sosiaalisessa ryhmätilanteessa käy välillä niin, että 2 henkilöä liittoutuu yhtä vastaan. Tästä kolmannessta pyörästä tehdään pelle näille kahdelle muulle. Hän antaa jonkun syyn, joka ajaa nämä kaksi pitämään hauskaa nen kustannuksellaan. Toisaalta siinä on myös kyse siitä, että tällä tavalla luodaan asetelma, jonka perusteella tiedetään, kuka on tästä parittoman lukumäärän joukosta uhrattavissa tiukassa paikassa. Eläimellisinä ihmisinä meidän täytyy tietää, kua on heikoin lenkki.40.Lastensarjat aivopesee meidät jo pienenä ajattelee niin, että kun vaan "hyvä" lyö "pahaa", sille lyömiselle on oikeutus ja sitten ajattelemme "jes, hyvä voittaa!"

41.Kertooko käyttäytyminen enemmän sisimmästä vai sisin käyttäytymisestä? Kohtaako ne edes aina toisiaan, onko se niin yksiselitteistä?

42.Haluatko olla taitava tekijä vai taitelija? Taiteen tekijänä joudut tekee toisinaan sen valinnan, kumpaa puolta haluat tuoda esille, ne eivät aivan joka kerta kulje nimittäin käsi kädessä.


43.Joku on tutkinut loppuun sen mitä tutkin, mut hänen työnsä ei täytä omaa tarvettani tutkia asiaa.

44.Informaatiotulva laittaa aivopesusta öyhöttäjätkin aivopestyiksi solmuun itsensä kanssa. Sota ei ole koskaan hyvä asia. Vaikka sun mielestä "heikot miehet" ei sotisikaan, tai heikot miehet ja heikot mielet elää purppuranvärisessä kuplassaan, jossa rauhaa ei saa millään tavalla häiritä, se ei käänny niin päin, että vahvat miehet on niitä, jotka painaa tuolla pyssy tanassa. Mielestäni meidän kannattaa olla pehmeitä ja hienostuneita tän asian kanssa, aina ensimmäisenä pitää tulla rauha ja sen pitää olla itseisarvo. Se, että joku laittaa profiilikuvaansa Ukrainan lipun, ei mielestäni ole millään lailla heikon aivopestyn ajattelua. Ja vaikka jostain näkökulmastakin olisikin, niin heidänkin ensimmäinen toiveensa on rauha, niinkuin sen pitääkin olla. Meidän ei pidä lähtee tähän eliitin sotahumppaan mukaan yhtään mistään syystä tai yhtään missään muodossa.

45.Erilaisuus nähdään poliittisena vaikuttamisena herkästi. Ajatellaan, että miksi hän ylipäänsä haluaisi olla erilainen persoona verrattuna massaan, jos hän ei pyrkisi poliittisesti vaikuttaa? Tämä automaattinen ajattelutapa vaikeuttaa erilaisuuden käsittelemistä, koska tosiasiassa se ei aina ole poliittista vaikuttamista eikä tarvitsekaan olla, se on vain se mitä hän tuntee sisällään. Ihmiset vihastuu ihan turhaan nimenomaan, koska he näkevät erilaisuuden poliittisena vaikuttamisena, se heidät vihastuttaa kun he eivät osaa käsitellä sitä muulla tavoin vaikka pitäisi.



46.Kun sanomme, "tyhmä uskoo valhetta eikä erota totuutta valheesta", emme oikeestaan tällaisten korulauseiden perusteella tiedä, mikä on se totuus siinä asiassa. Voimme käyttää tuollasia iskulauseita vahvistamaan vaan omaa tunnettamme, että onneksi me tiedämme totuuden, emmekä menneet mukaan siihen kusetukseen. Mut voimme silti tästä tunteesta huolimatta seisoa siinä asiassa sen valheen puolella.

47.Oot sisäistänyt taidon, kun tiedät siitä jotain mitä kukaan ei sano ääneen. Ja sitten osaat toteuttaa sen itse. Eli muut näkee vaan sen, että osaat sen taidon ja sitä ennen olet oivaltanut itseksesi, miten homma toimii. Ja ne muutkin osaajat tietää ne jutut, mitä ei sanota ääneen.

48.Koen, että viisauden inspiraatio tulee tosi hyvin eteen eikä sitä välttämättä oo pakko lähtee joka kerta mistään eritysesti penkomaan. Kun me ajatellaan, että se todellinen viisaus täytyy penkoa jostain, tulemme sokeiksi sille, että se on kokoajan meidän sisällämme. Se on vaan sellanen moottori, joka pitää itse käynnistää.

49.Munkin maineen voisi pilata niin, että joku vaan päättäs heittää "se möi sielunsa paholaiselle." Ei mitään tietoa koko tyypistä, ei mitään tietoa sen elämästä, heittää vaan tommosen läpän niin varmasti se keräisi jonkin verran hyväuskosilta kannatusta, ilman että he tutkisi asiaa sen

syvemmin. Ja sitten kun heille sanoo vielä näin, että "ota asiasta ite selvää" niin se oikeestaan vahvistaa sen, että kannattaa uskoo nuo jutut mitä tuo tyyppi kertoo, kun on niin vaivalloista kuitenkin selvittää asioita ite.

50.Itsevarmuus kaunistaa ihmistä, niin me sen näämme.

51.Paska levynkansi ei välttämättä kätke alleen paskaa musaa. Vähän sama juttu kuin sekin, ettei paskaset vaatteet kätke alleen välttämättä paskaa ihmisistä.



52.Olemme personoituneet suomalaisiksi, profiloituneet maamme kansalaisiksi. Näin me viemme maailmalle kulttuurimme näköistä versiota, jotta muualla maailmassa opittaisiin jotain uutta. Ja meidän kuuluisi oppia eri kulttuuriympäristössä kasvaneiden ihmisten elämäntavoista ja käyttäymisestä ja olla siitä kiinnostuneita. Jos se toimisi näin, tää homma toimisi hyvin, olisimme kiehtoutuneita erilaisuudesta. Mut alamme kuvittelemaan, että tämä meidän profiloitumisemme on paras mahollinen versio meistä, paras mahollinen versio ihmisestä. Näämme todellisuutemme tämän profiloitumisemme kautta, kapeiden linssien läpi. Siitä syntyy ongelmia, kun liitämme tähän ylpeyden tunteeseemme sotaisia ajatuksia erilaisia ihmisiä kohtaan. Tätä käytännössä on se erillisyyden harha, mikä meidän pitäisi oppia tunnistaa, ennen kuin voimme ymmärtää oikean yhteytemme kaikkiin ihmisiin, ympäri maailman.

53.Jos kaikki taide pitäisi olla ihmistä eheyttävää, se olisi uskonnon harjoittamista. Mun näkemys on se, ettei sen tarvitse olla tarkotushakuisesti eheyttävää ja sitä varten tehty niin, että se joka kerta oikein paistaa läpi. Koska eheyttämistä voi olla sekin, ettei sen oo tarkotettu eheyttävän yhtään millään tavalla, oikeastaan päinvastoin. Päinvastainenkin taide opettaa meitä ihmisyydestä, maailmasta ja mielestä. Joten miksi sitä siis kieltämään tai moralisoimaan, jos sellanen taide onkin lopulta se, joka meidät herättää ymmärtää jotain?

54.Hyvyyden tarkotus sekä tavote on tehdä elämästä mahdollisimman mukavaa kaikille.



55.Et haista potentiaalia toisessa, koska et halua haistaa sitä.

56.Historian suurilla ajattelijoillakin on melkoisen huuruisia settejä, mut heitä ei syyllistetä siitä samalla tavoin, kuin aikalaista. Heidän ajatuksensa nähdään ylevämpinä, koska siinä on joku sata vuotta sitten elänyt partasuu, joka puhui eeppisiä. Aikalaista voidaan sanoa samantyyppisien ajatuksien esittämisestä sekopääksi, kun samaan aikaan samat ihmiset ymmärtämättä tätä kehuu historiaan suurta ajattelijaa viisaudesta ja uskomattomista keloista, jotka tulivat aivan boksin ulkopuolelta.

57.Kun ihminen tuhoaa itseään, ei aina käy mielessä, että se tahtoo huomioo tuhoamalla itseään. Oikeastaan tuon voi tajutakin, mut se tuntuu pahalta katsoa päin tätä.

58.Tukottamalla paskaa suut ja korvat täyteen päivittäin, peitetään alle oikea ja tarpeellinen informaatio. Näin pyritään pilaamaan vaikka rauhanaktivistin työ, kun hänenkin rakkaudelliset sanansa hukkuu harmaaseen massaan ja "ihan sama mitä se sano, ei kiinnosta paskaakaan." Tukottamalla tyhjänpäivästä paskaa, saadaan viisaatkin sanat näyttämään ihmisille siltä, ettei niillä olisi niin väliä, kun onhan täällä netissä kaikkee mitä ikinä haluatkaan valita. Yhden ihmiset sanat muuttuu vähempiarvoisemmaksi, kuin mitä ne olisi, jos informaatiota vilisisi vähemmän päivittäin naaman edessä.

59.Myyntivalttina on esittää oma taitonsa niin, että siinä on ripaus taikaa. Kun yleisö kuvittelee niin, se tekee esittäjästä suuremman. Pitää sitoa huomio ja toivoo, ettei ne tiedä paremmasta tai ajattele sillä hetkellä sitä, että sellaista voisi olla.


60.Meillä on paljon ajatusvoimaa, mut me ei vaa luoteta siihen tai käytetään se huonosti sitä. Siksi suuri ajattelija ryyppää. Hän ei joko tajua omaavansa paljon ajatusvoimaa, hän haluaa paeta sitä tai hän haluaisi siitä eroon. Ei fiksutkaan ihmiset näin ollen kaikki tiedä, mitä he edes oikeasti tahtovat.

61.Me voidaan ymmärtää asioita ihmisen suorituskykyyn liittyen, ymmärtää että on asioita, joissa se voi vaihdella. Mut me ei saada unohtaa empatiaa, muuten tuo ymmärtäminen vie tuomitsevaan suuntaan.

62.Jos huonon puolen haluaisi kasvavasta tietoisuudesta löytää, se olisi se, ettei asiat ole enää niin jännittäviä ja ihmeellisiä, kun ne tapahtuu. Kun on korkea tietoisuus, tietää jo valmiiksi, että mystisiä asioita tapahtuu. Kun se golfpallo meneekin ihan ihme kierteellä sisään reikään, niin se ehdottomasti näyttää vielä uskomattomalta, kun ei tiedä mitään mistään ihmeistä, mitkä ovat voineet vaikuttaa siihen tapahtumaan.

63.Viisaatkin miehet voivat periaatteessa ohittaa toisensa näkemykset ihan yhtä yksinkertaisilla syillä kuin vähemmän viisaatkin. Riittää se fiilis, etteivät he viihdy toistensa seurassa. Sit jää viisaudet jakamatta.64.Kun näkee, että toisella on selvästi joku elämäntehtävä, ei hänen oo pakko hyppää siitä pois vaan siksi, että hänen pitäisi tehdä jotain muutakin.

65.Tietämättömänä kaveri häselsi menemään, mut ilmeisesti se kaveri oppi yhteiset pelisäännöt, kun nyt se on ihan hiljaa. Se oli hauskemman olonen tyyppi, kun se vähän sähelsi, nyt se leikkii aika virallista.66.Jotkut meitä on vaan liian uteliaita pysyttelemään siinä mielentilassa, että "kaikki tollanen höpöhöpö on paskaa." Onko se uteliaiden ihmisten vika? Pitäisikö se uteliaisuus järjen nimissä sammuttaa? Mut onko järjen ihmisillä itselläänkään kyky sammuttaa uteliaisuuttaan tarpeen tullessa? Vaaditaanko tässäkin nyt muilta ihmisiltä sellasia kykyjä, joihin ei itse edes kyetä?

67.Sellanen ajatusmörkö ilmaantuu aina kun olisi mahdollisuus tietää lisää tai mennä oppimaan, niin mieli jankkaa,"ei jaksa." Haluaisi jollain tapaa jämähtää jo siihen, ettei tarvitsisi tietää lisää ja saisi jostain oikeutuksen sille ajatukselleen. Eikä välttämättä pelkästään siksi, että pääsisi esittelee valmiita näkemyksiään muille vaan ihan vaan, ettei tarvitsisi tietää enempää, jotta tuntisi itsensä valmiiksi omissa oloissaan.

68.Sanoilla vaikuttaminen tarvii uskon tuekseen.

69.Filosofi ajattelee näin keksiäessään iskulauseen: "tätä se tyyppi ei oo ajatellu" tai "tätä ne ei oo tullut miettineeksi." Tällaiset tuntemukset pitää filosofin pään pilvissä, unelmat ja tavotteet kirkkaina, vaikka tuo ei totta olisikaan.70.Joku muu on keksinyt sen lajin, jolla me teemme bisnestä, mut meidän tarkotus on hyödyntää sitä taitoa ollaksemme itse tuote ja saada se näyttämään siltä, ettei kukaan muu tuote tekisi sitä samaa asiaa yhtä hyvin.

71.Jos saat uskoteltuu heille, että tämä asia ansaitsee palkitsemis- ja rangaitsemisjärjestelmän, he ovat näpissäsi. Koska silloin he tietävät mitä seuraa, jos ei tottele. Ja seuraamus johtuu siitä, että ne jotka tottelee, kuvittelee kaikkien muidenkin tottelevan ja uskoo tottelemisen olevan itseisarvo.


72.En omasta mielestäni tarvitsisi kokemusta siitä, että olen törmännyt autoon, en tietenkään haluaisi ikäviä kokemuksia. En vaan voi tietää mitä maailmankaikkeus on suunnitellut varalleni.En tiedä etukäteen mitä kokemuksia elämässä tarvitsen. Jokseenkin ikäviä noissa kokemuksissa on se viha, mikä vastapuolelta tulee, kun hänen omaisuuttaan on kolhittu. Joudun ottaa sen vihan vastaan ja käsittelee sen. On varmasti totta, että tuollaisesta kokemuksesta oppii jotain, mut en koe että mulla olisi velvollisuutta toivoa sellaisia kokemuksia yhtään kellekään. En ole kuitenkaan mistään vihainen maailmankaikkeudelle. Ikävintähän siinä on vaan käsitellä sitä toisen ihmisen vihaa, kun missään vaiheessa pointtina ei ollut vihastuttaa häntä mut hän on tosi vihanen. Ja tottakai jos itelle sattuu pahasti niin onhan sekin ikävää.
73.Hassu tunne olla aikuisena leikkimässä aikuista lasten keskellä, kun muistaa itsekin olleensa lapsi. Ei se lapsi ole kadonnut sieltä aikuisen sisältä, mut silti tässä nyt pitäisi olla joku aikuinen ja viisaampi olevinaan.74.Ihmistä voi muuttaa ulkoapäin, mut sillon pitää koijata tahtoa niin, että mieli kokee tarvitsevansa sitä asiaa. Vähä samoin, kuin käy aineellisissa riippuvuuksissa.

75.Haluaisit muuttaa ihmisten ajattelua, mut joudut tyytyy heidän valistamiseen. Jos tehtäväsi on valistaa niitä "aivopestyjä", miksi kuulostat siltä, että halveksusit heitä?76."Tuoreimmat uutiset: Kova nimi kärähti ratista, hän sai ajokieltoa" "Kommentti: "Kuka tää on?"Hetkinen. Miksi kysyt "kuka tää on?" Luuletko oikeesti, että hän haluaisi julkisuuteen siitä, että hänen korttinsa joutui hyllylle? Tuo "kuka tää on?" kommentti on yleensä varattu niille, jotka tuputtavat naamaansa julkisuuteen, mut tuskinpa tuo liikennerikkuri joka sattuu julkkis olemaan, haluaa tulla siitä tunnetuksi tai että hänestä väännetään uutista. Hän varmaan todellakin toivoisi menevänsä "kuka tää on?" kastiin sillä hetkellä, ettei kukaan saisi koskaan tietää hänen törttöilleensä liikenteessä.77.Me ei juteltas ilman tuota yhtä. Me tarvitaan tota yhtää tyyppii väliillemme, muuten meillä ei oo mitään keskusteltavaa. "Joo jutellaan sitten kun hän on paikalla, niin sitten jutellaan okei?"


78.Jos sanon, että 10 tyyppii tuli taputtaa olalle, kun jonkun taiteellisen homman loppuun, se ei somekuplassa syvälle olevan mielestä tunnun yhtä merkittävältä kuin, että mitkä seuraajaluvut on netin puolella. Ikäänkuin me tarvitaan kokoajan joku todiste siitä, että meillä on huomiota ja sitä myötä arvoa. Me ollaan lyhyessä ajassa ehdollistuttu sille, että netin puolella on se oikea arvostus ja oikea kannatus, jonka rinnalla olantaputtelu fyysisessä todellisuudessa on merkityksetön pikkujuttu. Ja loppujen lopuksi se nettikannatus on se, mikä kuolemankin hetkellä tulee joillekin määrittelee ihmisen oikeen jäljen, minkä jätti ja sen jäljen merkityksen. Pilaamme oman mielialammekin tuolla ehdollistuneella huomiontarpeellamme virtuaalitodellisuudessa.

79.Saamme vastaan vaikeita ihmisiä, jotka pakottaa meidät pysymään valitsemallamme tiellä vahvoina tai jättämään leikin kesken. Kumpikaan valinta ei oo väärin, siinä lähinnä haastetaan, kuinka tomerana olemme juttumme kanssa. Mut mikä parasta, leikkiin voi tehdä paluun, vaikka vaikeet ihmiset muuta väittävätkin. He väittävät vastoin, koska he taas testaavat tomeruuttasi uudestaan, niinkuin jo lähtökohtasestikin, se kaava ei oo muuttunut tuossa välillä miksikään.80.Jos vaikka kasaisin bändiä, toiveenani olisi löytää oikeat tyypit siihen. Logiikan mukaan tämä vaatisi sen, että aikalinjamme yhdistyy, meillä on jokin yhteinen tehtävä. Joten kysymys kuuluu, oonko kasamassa tuota bändiä, jotta aikalinjamme yhdistyisi ja yhteinen tehtävämme tulisi tehtyä, vai tapahtuuko se ihan sattumana ja elämän virtaamisen myötä, mut samaan aikaan syystä tai toisesta se tuntuu niin tarkotuksenmukaiselta?81.On helpompi vihata kasvotonta massaa, koska heihin ei ole mitään kosketusta. Kasvojen näkeminen poistaisi vihan, tekisi hänestä yksilön silmissäsi.82.Tämmönen ajatus kummitelee aika useallakin meistä. "Mennään vielä viimeisen kerran, edes yhen kerran teen sen, vielä kerran mennään." Mistä tuo tulee tuo lopun alku? Aina on mielessä jonkun loppuminen. Tietyllä tapaa se voisi olla jokin hahmotelma, mikä auttaa etenemään askelmerkkien mukaisesti eli haluamme saada jotain valmiiksi, jotta meillä on tekemisestämme täydempi olo. Siinä on silti oma häiritsevä kaikunsa, varsinkin jos sille asioiden loppumiselle antaa turhan suuren painoarvon.83.Jotkut ihmiset myötäelää suoraan toisen fiiliksestä. Kun se nauraa, vieressä sen kaveri nauraa. Kun se itkee, vieressä sen kaveri itkee. Kun se raivoo, vieressä sen kaveri raivoo.84.Arkiset tilanteet on meille ajoittain liiankin arkisia, jotta ajattelisimme niissä olevan jotain viisastuttavaa takana.85.Nuori lahjakkuus antaa näytöt ja keskustelu käy kuumana hänen ympärillään. On jokseenkin masentavaa, että vaikka hän jatkona tähän tekee kaikkensa ja antaa parhaansa, keskustelu lopulta vaan kylmenee, ikäänkuin hän olisi jotenkin epäonnistunut, vaikka oikeasti hän on vain vanhentunut vähän lisää ja tullut yhä tutummaksi. Mitä odotit hänen antavan itsestään, jos hänen parhaansakaan ei riitä?

86.Annamme esimerkin käytöksellämme tulevaisuuden taiteilijalle tietämättämmme. Päädymme käytöksellämme jonkun tulevaisuudesssa toimivan taiteen kansien väliin osaksi sisältöä. Touhumme on taidetta jollekin, teimme mitä tahansa tässä elämässä.

87.Sehän tässä hauskinta onkin, että se joka puheillaan meidät pelasti, saattaa myöhemmin paljastua jossain toisessa asiassa sellaiseksi, joka ajattelee aivan eri tavalla. Ilman tuota pelastamista saattaisimme halveksua häntä, mut koska taustalla on tuollanen kokemus, emme voi halveksua häntä vaan ymmärrämme heti että nyt on kyseessä vaan eri mielipide jostain asiasta ja se on iha ymmärrettävää. Näin pääsemme suoraan käsiksi toisen ymmärtämiseen, ilman että väliin syntyy halveksunnan muuria.

88.Onko meidän pakko jakaa ihmiset luonteensa perusteella aiopestyihin ja ei-aivopestyihin? Suoraan sanottuna musta tuntuu, että me ollaan iha jokanen aivopestyjä jollain tapaa. En oikeastaan ajattele, että se itsessään olisi mitenkään paha asia, että olemme vähän aivopestyjä tavalla tai toisella. Ratkasevampaa on se, mitä valintamme aiheuttaa toisille ja kykenemmekö ymmärtämään aidosti toisiamme.89.Voit tykätä jostain ja samaan aikaan sisällöstä menee huomattavasti ohi. Vasta vuosien päästä saatat tajuta, mitä siinä oikeesti sanottiin. Me ei voida ruveta syyttelee ihmisiä siitä miksi hän ei tajua jotain kuulemaansa, ei se yhtään mitään auta. Hän tajuaa sitten joskus jos aika on otollinen. Siihen kuuluisaan "aivopestyjen ihmisten" lokeroon mahtuu paljon tämmösiä ihmisiä, jotka eivät vaan ole rekisteröinyt kuulemaansa. Niin voidaan lopettaa se sormella osottelu ja syyttely ja antaa heille vaan aikaa ja rauhaa sisäistää asioita omaan tahtiin.

90.Toivosit isompien tekijöiden huomioo tekemisilläsi, mut käykin niin, että niille riittää diggailla sun menoo ihan vaan sivusta. Eli ne tietää kyllä mitä teet, muttei ilmota siitä mitään.

91.Kun joku kertoo julkisuuteen henkilökohtaisista asioista, tässä taistelee 2 eri näkökulmaa vastakkain. On se porukka, jonka mielestä on hyvä tuoda julki asioita, jotta ymmärtäisimme niitä ja tosiasiahan on se, että henkilökohtaista verhoa on pakko raottaa, jotta jotkut jutut nousee tietosuuteen, ilman sitä ne pysyisi pimennossa. Toinen porukka katsoo sen yksityisasiana, josta ei pidä repiä juttuja. Molempien tarkotusperä on hyvä. Toinen haluaa ihmisten tietävän lisää, toinen haluaisi ihmisten suojelevan yksityisyyttään, ettei yksityiselämä joutuisi yleisesti riepoteltavaksi. Meillä on paljon yhteisössämme tällasia solmukohtia, joissa tahtomme eivät kohtaa, vaikka molemmat puolet ajattelee vaan ihmisten parasta. Emme vaan oikeasti tiedä mihin suuntaan tätä asiaa pitäisi viedä, joten joudumme kohtaamaan sen, että hyvätahtoisuudesta huolimatta saatamme olla napit vastakkain, emmekä huomaa ajattelevamme kaikki vaan pienen ihmisen parasta tuon savuverhon takana, se tosiasia vaan hukkuu tuon riitelyn alle.


92.Jos et nää sen henkilön puutteita, oot sen henkilön vahvuuksien armoilla.

93.Se tyyppi kerkesi sotkea välit läheisiin kavereihin feikin kiiltokuvansa takia. Hänen mielessään oli se kiiltokuva, ei kaverit. Se rupesi heijastumaan ulospäin kaikessa.

94.Halu asiaa kohtaan vetää aina löysään hirteen. Kun haluat mitä tahansa, oot löysässä hirressä. Ero on siinä, miten tiukasti köysi puristaa kaulaa. Joidenkin halujen kohalla se on niin pieni puristus, ettei sitä edes huomaa.

95.Kun oot vetäny tuhansia kertoja saman Master Of Puppetsin läpi, tiedät jo alussa miten tää tulee menee. Sitä ei voi kusta muuten kuin niin, että alkaa miettii sen rutiinin suorittamisen välissä jotain tyyliin, "en jaksa vetää tätä loppuun asti kunnolla nyt, hyppään tästä nyt vaan pois."

96.Ei mulla oo tarvetta kritisoida esiintymisestä saatavia kiksejä, kun saan itekin edelleen siitä kiksit.

97.Oot vuosia oottanu pääseväsi johonkin porukkaan. Sitten pääset. Sitten petyt.

98.Lopultahan siinä käy niin, että julkkista ihaillaan, koska hän on julkkis, eikä tarvii edes tietää yksityiskohtasesti mitä hän on tehny.

99.Joku joutuu ottaa sen iskun ja häpeän vastaan miltä näyttää epäonnistua, jotta ymmärtäisimme, ettei ole pakko aina onnistua eikä se oikeasti ole niin vakavaa. Häpeän tunne kirpasee, mut se hälvenee pois, vaikkei tapahtumahetkellä siihen luottaisikaan.

100.En usko maailman menestyneimpien yksilöiden olleen aina rehellisiä itselleen. Koska rehellisyys itselleen menee helposti ennen aikuistumista aina suoraan sen sävyiseksi, että "musta ei ole siihen" tai "mussa on tämmönen vika, siksi en sovi tuohon hommaan." Tällaista on lapsenomainen rehellisyys itselle käytännössä. Itsensä kusettaminen pitää meidät vähä naiiveina, mut samalla aikaansaavina, siksi itsensä kusettaminen ei ole pelkästään negatiivinen asia.

101.Kun 2 eri ihmistä postaa saman meemin ja tykkäät vain toisesta niistä postauksista, siinä tykkäyksessäsi ei ole kyse siitä meemistä vaan siitä tyypistä.

102.On vääristävällä tavalla impulsiivista tuomita ihmiset valmiiksi, ettei "väärällä tavalla" ajattelevilla ihmisillä voisi olla sisäistä voimaa. Se kumpuaa jonkunlaisesta tarpeesta kokea olevansa itse nyt sillä oikeella tiellä ja jos toinen ihminen ajattelee aivan eri tavalla, tämä ei mahdu tuon todellisuuskuvan sisään, koska kaiken järjen mukaan hänellä ei pitäisi olla sitä voimaa kuin meillä, koska mielestämme hän on väärässä, toisin kuin me.103.Viisas mies luo viisaudella kilven eteensä, joka blokkaa häneltä tyhmät jutut ja tyhmästi käyttäytyvät ihmiset ympäriltä pois, koska niihin ei ole mitään vetovoimaa kummallakaan osapuolella. Tästä syystä hän menettää läjän hienoja kokemuksia, jotka voi kokea vain menemällä tyhmäksi. Hän etsii rikkautta viisaudesta, mut sitä voi löytää tyhmyydestäkin.

104.Itsevarmuus pelaa vallan tunteen kaa piilosta ja hippaleikkiä.



105.Olemme uuden villityksen armoilla, jos emme etukäteen nää mihin suunta se voi viedä. Jos näkisimme, voisimme valita olemmeko sen villityksen armoilla. Kun kokemus syntyy villityksestä, viimeistään sitten voimme valita, menemmekö uudestaan mukaan ja yleensä se taitaa vaatia sen kokemuksen alle.

106.Jos joku pyörii kovien dokaajien kaa, sitä helposti yhdistää sen tyypin niihin ja pitää sitäkin kovana dokaajana. Sitten se tyyppi yllättää ja sanookin olevansa absolutisti. Mitä vittua?


107.Kun filosofi luo paljon ajatuksia, lukijan on vaikee erotella siitä tekstiviidakosta, minkä ajatuksen takana on viesti "älä tee näin" ja minkä takana "tämä on vain oma huomioni." Tätä ei oikein voi laittaa mihinkään väliin, joten se on filosofillekin ikävä ongelma viestin välityksen kannalta, kuinka tuon erottelee ja siksi lukija saattaa ajatella kaikesta filosofin sisällöstä niin, että sen viesti on joka lauseessa "älä tee näin."

108.Vaikka me henkiset tyypit puhutaankin maailman muuttamisesta parempaan suuntaan, pakkohan se ei tietenkään ole. Asioiden muuttaminen ja nykytilanteen tarkoituksellinen pakeneminen täytyy tottakai erottaa toisistaan. Itse kannatan hillittyä itsensä kehittämistä tavotteellisesti muista välittävään suuntaan.

109.Tarvitsemme tuntee moraalista tunnistaaksemme moraalittomuuden. Mut meidän tunne jonkun asian moraalittomuudesta ei tunnu siltä toiselle. Joudumme testaamaan moraalin ja moraalittomuuden rajoja tekemällä jotain mikä liikkuu sillä rajapinnalla ja mikäli saamme tunteen moraalittomuudesta, tiedämme siinä menevän sen rajan. Yksi tällainen esimerkki voisi olla vaikka pyörävarkaus.

110.Meidän on pakko uskaltaa puhua niistä asioista, jotka on noloja sekä puhua asioista noloudesta huolimatta. Jos me ei tehdä sitä, me ollaan kokoajan sen nolouden hallitsemina ja se nolous hallitsee meitä näkymättömästi. Sen valta näkyy siinä, ettei me voida puhua jostain. Ja jos tääkin on jo noloa, kun edes sanon näin, niin siinäkin se nolouden valta on jo todistettu. Vaadimme nolouden vallan vuoksi kaikki ymmärtämään sen nolouden vallan eli meidän pitää vaan tietää, mitkä asiat on noloja, useista niistä asioista ei edes puhuta, ne pitää vaan ymmärtää ja se ymmärtäminen pitää olla juuri sitä, että et vaan kertakaikkiaan sano mitään noloa ääneen. Näin nolous on saanut meistä yliotteen, kun emme haasta emmekä kyseenalaista sen valtaa millään tapaa, alistumme vaan sille.


111.Pelkäämme, ettemme selviä ilman älylaitteita. Pelkäämme, että meiltä putoaa pohja, jos se otetaan pois.

112.Kun osaat sanoa kuivasti, mut samaan aikaan uskottavasti "mahtavaa", oot jo pitkällä aikuisen roolin esittämisessä.

113.Vaikee sanoo, miten silkkihansikkain sitä uutta maailmaa pitää luoda ja jarruuttaako vihanpurkaukset minkä verran sitä pyrkimystä. Silti ne vihanpurkaukset on pakollisia tunnekuorman purkamisen kannalta, vaikka ne jarruittaiskin tuota tavoitetta. En tiedä.

114.Jos joku vittuilee, yleensä kolmas osapuoli hyppää vittuilijan puolelle, jos vittuilun kohde reagoi sillä tavalla, että vittuilijalla voisi olla joku pointti vittuilussaan.

115.Vaikuttavuus sanoissa pysyy ajan kulumisesta huolimatta. 15 vuotta sitten jätetty kommentti, jossa sanot jonkun biisin olevan paskaa, voi edelleen vaikuttaa sen kommentin nähneeseen sillä tavoin, ettei hän kuuntele sitä biisiä keskittyneesti, vaan nähdessään kommentin hän ajattelee sen olevan varmaankin paskaa. Ennen kun tuollaseen törmää, täytys ottaa arvo pois öyhötykseltä kokonaan mielessään, niin se ei vaikuttaisi mieleen.116.Flowtila vie kivun tuntemisen hetkeksi pois. Kun se loppuu niin tajuaakin, että hitto miten sattuu.

117.Monet ihmiset ei kerro tarinoitaan ennen kuin älyät kysyä oikeat kysymykset. He eivät tiedä kertoakaan sitä vaan sun pitää osua oikeeseen paikkaan kysymyksesi kaa ennen kuin voit saada vastaukset ja vähän päälle.



118.Eihä tästä nyt vittu tuu mitään tästä touhusta. Ihmisten mielestä on hauskaa se kun joku venäläinen kansalainen tippuu ikkunasta, joka on surullinen ja traaginen onnettomuus. Heistä se on huvittavaa, koska he yhdistää sen päässään suoraan niin, että takana olisi poliittinen johto, vaikka olisi kyseessä aivan eri asia eli traaginen ihmiskohtalo, joka ei liity millään tavalla noihin automaattisiin mielikuviin. Näin helppo on ihmisiin uutisilla vaikuttaa, koska uutisien kautta tuo alkuperäinen mielikuvakin on synnytetty ja sitten sitä ajatusvääristymää viljellään tilanteissa, joihin mikää vitsin vääntäminen ei todellakaan kuulu.119.Kun on jo voittanu jotain, päänsisäiseksi haasteeksi muodostuu halu voittaa lisää. Vieläkö on nälkää vai joko riittää?

120.On tyhmää pitää työpajaa, jos ei toivo aidosti oppilaansa onnistumista vaan haluaa osoittaa pelkästään oman opettajuutensa.

121.Erityisesti henkisen heräämisen jälkeen shokkireaktiot alkaa vähenemään, kun jotain yllättävää tapahtuu. Sitten ajattelee niistä samoista jutuista vaan silleen "okei, tämmöstä tällä kertaa." Niitä shokkireaktioita edelleen on välillä, mut heräämisen jälkeen mieli nojaa aina joka kerta heräämiseen ja "ota rauhassa" – ajatteluun.122.Pikkulapsi-mielentilassa aikuinen äijä kerjää huomioo. Sitten kun hän saisi sitä huomioo, hän ei ota sitä vastaan vaan kiukuttelee lisää kapinan nimissä.123.Olemme saaneet harjotella pitkän aikaa tän egon vahvistelu leikin kaa itsenäistä voimaantumista ja omantunnon äänen kuuntelemista sitä päivää varten, kun sitä todella kysytään. Aina on tositilanteessa vaara valita totteleminen, se on selvää, mut lopulta päätökset tekee omatunto ja määräävässä asemassa on sen äänen voimakkuus. Agendamedia tuntee hyvin valikoivasti sääliä ja on kaksinaamainen. Jossain muualla asuville sääntöjen rikkojille se osoittaa sympatiaansa, mut samassa tilanteessa omillee ei varmasti osottaisi vaan usuttas rakit heti kimppuun.

124.Jos joku pyrkii maanittelemaan sua johonkin palalla kakkua, kannattaa muistaa, ettei se leiponut sitä itse.

125.Filosofia on mulle terapeuttinen prosessi.

126.Jotkut ärsyyntyy kun vihjailet jollain paksun teorian täyttämällä skenaariolla eli ne tunnistaa mistä puhut, mut ne kieltää sen ajatuksen. Et siis saa puhua siitä, vaikka ne itsekin on näköjään ajatellu sitä.127.Olen saanut elämääni juuri ne oikeet ihmiset polkuni varrelle, mutten uudessa kohtaamisessa tiedä, onko kyseessä sellanen kohtaaminen.128.Huono hymyilijä miettii, miksi muut ovat niin huonoja hymyilemään.129.Henkilö koittaa väkisin keksii oman teorian kääntää sen niinpäin, ettei tarvii myöntää toisen vaikuttaneen häneen.

130.Voiko sitä muka ulkopuolelta nähdä ihmisestä, kuka ei ajattele ajatuksiaan?131.Ehkä totuus onkin joustava. Se on vaan meidän mielellemme hankalaa hahmottaa, koska me on tiukasti uskottu, että on yksi totuus ja oikeastaan emme tunne sitäkään täysin.132.Pitkässä kokemustyhjiössä on alttiina houkutuksille, varsinkin jos nillä koittaa täyttää surusta kumpuavaa puutetta.133.Luomme sanoilla uutta maailmaa ja vaikka et olisi kuullu kaikkee, huomaat se siinä vaiheessa kun maailma on alkanut ympärillä muuttumaan.134.Ihmismieli pelkää tylsyyttä, joka laskeutuisi elämään ilman vastakkainasettelun draamaa. Meillä on myös tarve jakautua ryhmiin. Todellisuudessahan koko maailman ihmiset on se ryhmämme. Emme kestä vielä sitä, että kaikkien kaa voisi olla sovussa, koska kaipaamme taistelua ja sen pitää vielä kasvattaa meitä lisää.

135.Sulle herää arvostus miestä kohtaan, joka kertoo taistelleensa sodassa, mut arvaa mitä sulle herää miehestä, joka kertoo, ettei hän koskaan halunnut sotia?

136.Sielukas ihminen tietää mitä on päästänyt suustaan ja se on hänelle tärkeää



137.Meillä on liian kiire toisillemme. Luomme päässämme nopeasti tilannekuvan ja profiloinnin, onko se eteen tullut kaveri tarpeellinen meille ja vaikka ei luotaskaan, silti meillä on liian kiire.

138.Mulla on kokemus siitä, kun ajattelen, etten halua puhua jostain aiheesta niin siitä ei puhuta eli tahdonvoimani menee läpi. Ja kokemus siitä kuin ajattelen, etten halua puhua jostain aiheesta, niin juuri siitä puhutaan. Eli tahdonvoimani menee vaihtelevasti läpi.

139.Ennen henkistä heräämistä väärässä oleminen tuntuu henkilökohtaiselta katastrofilta.140.Me luullaan, että joku ulkopuolelta tullut luo kansakuntaamme vihan ilmapiirin, mut me luodaan se kyllä ihan itse. Pelko luo levottomuutta ja muodostuu turvattomuuden tunteesta.

141.Joku muu elää kauttamme. Me ollaan se ulkokuori, joka näyttää esimerkin.142.Viisaudet ei oo uusia, mut niiden sisäistäminen on aina kerta toisen jälkeen uutta.143.Ei tarvitse välttämättä olla edes toksinen vaan ajattelematon tehdäkseen toksisia asioita. Se ei suoraan meinaa, että tuo henkilö olisi toksinen.144.Voit heittää nokkelan läpän, mut jos et oo saanut vakuutettua porukkaa ja myytyä itseäsi heille, ne ei ota sitä nokkelana läppänä vaan lokeroi kaiken huonoksi mitä päästät suustasi.

145.Mikäli valitsee lähteä keulimaan tietämyksellään, pitää pelata se keuliminen päätyyn asti. Siitä muodostuu taistelu, säilyttääkö keulija uskottavuutensa vai päätyykö hän pelleksi.146.Unelmat pitävät elossa, mut ne eivät pidä hengissä.147.Vanhuksissa hyvä puoli on se, että heitä voi ilahduttaa pelkällä kirjeellä, eikä tarvii hallita sadan eri hymiön käyttöö kelvatakseen toiselle keskustelukumppaniksi.148.Kuulet biisin ja mietit sen soidessa, että niiden pitäisi kuunnella mun biisii. Ja sen sun biisin soidessa joku muu miettii samaan aikaan, että niiden pitäs kuunnella mun biisii
149.Salaliittoteoreetikon oppimisvaiheet ymmärryksen kannalta on ensin ymmärtää, että kaikki asiat juonittu meidän pään menoksi ja myöhemmin rauhottua ja ymmärtää, ettei meillä oo mitään todellista hätää.

150.Helpotuksen tunteesta nousee kiitollisuuden tunne. Joku guru voisi ajatella helpotuksen olevan sidoksissa pelkoon, mut mielestäni se ei laske aitoa kiitollisuuden tunnetta, vaikka helpotus kumpuaisi siitä. Mielestäni se ei ole henkisesti epäpuhdasoppista kiittää armosta.151.Nettitykkäysten tarjoama huomio on lopulta pelkkää ilmaa, jota sisään hengittämällä koitamme täyttyä hapesta, mut tekohengitämme välittämistä ottamalla niitä vastaan.

152.Me metsästetään tyytyväisyyttä ja koitetaan löytää pois tyytymättämyydestä tekemällä kokoajan lisää. Siksi emme anna itsellemme lupaa pysähtyä ja rauhottua jo tehdyn työn äärelle vaan vähän naureskelemme sille "no se oli sellasta." Koska mielestämme meidän pitää olla jatkuvasti tekemässä lisää, ettemme olisi tyytymättömiä. Siksi pitää tekemisiään sivuuttaa ja sivuuttaa, näin laskee ihan ite sitä oman tekemisen arvoo sillä asenteella.

153.Oot saanu palkintosi jo jonkun egon narun päästä ja kun koet saaneesi tarpeeksi sieltä osaksesi, päästät siitä egon narusta iri.

154.Manipuloiva narsisti on ankara opettaja. Se tietää jotain mitä sä et tiiä ja se odottaa, milloin säkin tiedät samat asiat. Hän ei opeta hyvällä, hän opettaa pahalla. Häntä ei haittaa vaikka et opi. Mut kun olet läpäissyt kokeet ja oppinut hän ajattelee "oho, no sehän on kehittynyt jo paljon." Hän poistuu estradilta, kun olet oppinut sille tasolle, ettei hänellä ole enää opetettavaa, niin pitkään hän on paikalla. Kaiken tämän aikana ja vielä vähän enemmän sen jälkeen, tuutu vihaamaan häntä, vaikka hän teki sulle palveluksen, joka tosin ei tuntunut siltä.

155.Sun pitää nähdä lopputulos huonona, jotta voit kritisoida sitä matkaa, joka on vienyt siihen.

156.Ne on kiinnostuneita sun touhuista, mut jollain tapaa annatkin "väärän vastauksen." Ei sitä ollenkaan voi tietää mitä ne odotti kuulevansa, ne vaan jotenkin mykistyy ja näyttää pettyneeltä. Ikäänkuin vastatessa pitäisi tietää mitä ne haluaa kuulla.

157.Jos nään unessa hampaan murenemisen, onko sekin manifestaatio tai visualisointini hereillä olevaan elämääni?


158.Ihmiset ei muista nauttii asioista mistä pitäs nauttii, kuten pitkistä yöunista.

159.Kun on kokoajan rundilla, ei kerkee jäädä vatkaa yhtä keikkaa loputtoman pitkään, kuten ei pidäkään.

160.Mun piti ensin opetella olemaan jotain ennen kuin tajusin, ettei tarvii olla mitään.161.Riittää kunhan vaan osaa keskustelun perustaidot ja antaa hyvän viban.

162.Meidän pitäisi lakata arvottamasta ihmisiä parisuhdestatuksen mukaan. Meidän kannattaisi kunnioittaa erilaisia elämänvalintoja eikä pyrkiä survoa jokaiselle yhdenlaista mallia. Kun syyllistämme ihmisiä, etteivät he ole "onnistuneet" elämässä vaikka jonkun parisuhdestatuksen suhteen, ylläpidämme sitä samaa syyllistämisen ja itsesyyllistämisen mallia, jossa vertailemme itseämme ja toisiamme jatkuvasti. Vaikka voisimme nähdä juuri sen omantyylisen elämänpolkumme rikkautena ja antaa arvon ja armon persoonalliselle polulle. Mut meillä on tosi pitkä tie edelleen siihen ja se johtuu siitä, että valitsemme aina sen ajatuksen "tuo on luuseri", kun kuulemme jonkun olevan vaikka sinkku, vaikka voisimme valita sen ajatuksen, että "okei no tuo elää tuolleen, se on hänen tahtonsa."

163.Henkisenä ihmisenä kun ei vaadi enää muilta arvostusta, siinä on se ansa, että tulee hyödynnetyksi tietäessään, ettei tuo tyyppi pyydä edes arvostusta, kun sillä on jo sisäinen rauha. Hän saattaa tulla lopulta ihan samalla tavalla poljetuksi kuin ei henkinen ihminen, mut hän ottaa sen vielä hymyillen vastaan eli ihan samalla tavalla henkinenkin ihminen voi luiskahtaa uudestaan orjamentaliteettiin, hän vain tekee pienen koukkauksen mielensä sisällä.



164.Kun haluat sanallisesti saada taivuteltua toisen tahtoosi, se on kirous. Eli prosessissa spelling.

165.Muru, sulla ei ollut mulle enempää annettavaa. Odotamme toisiltamme isoa palkintoa joka kerta, joten pidämme pientä antamista vaan pienenä vakka sekin on annettu. Voisimme mielessämme reilusti nostaa pienen huomion arvoa siitä, mitä se on.166.Nykyajassa on irvokasta, että voit olla entinen euroviisuedustaja, mut silti samaan aikaan ihan nobody heille. Vaikka sanoisitkin olleesi sellanen.
167.Vaikee sanoo onko oikeasti hyvää ja pahaa. Mut koen, että ihmismielen täytyy ne silti erottaa toisistaan, jotta tietää kumman antaa ohjata toimintaansa. Kun tiedämme mikä on hyvää, olemme kosketuksissa korkeaan moraaliin. Ja kun olemme kosketuksissa korkeaan moraaliin, olemme kosketuksissa valoon. Ja pimeyden kanssa menemme eri suuntaan. Jos emme halua erotella näitä ja päättää kumpaa seuraamme, voimme housua mitä sattuu, joka todennäkösesti on sitä alemman moraalin touhua. Koska sitten kun tiedämme mitä teemme, todella tiedämme että korkean moraalin täyttämä mieli on sitä mitä kaipasimme, silloinkin kun hosuimme mitä sattuu.

168.Voimakas ärsytys toista kohtaan on merkki kahden ihmisen välisestä resonaatiosta.

169.Kun kuulet, että toisella on hätä, ajattelet sillä hetkellä, että onneksi ei itsellä oo tota ongelmaa.



170.Pelko tulee tapauskohtasesti esiin, kuten ahdistuksin. On helpompi sanoa tilanteen ulkopuolella, ettei joku juttu ahdista tai vaikka ettei kuolema pelota. Mut sen sanominen ei poista sitä, että käytännön tasolla tuo pelko voi myöhemmin nostaa päätään. Koska tuon asian sanoessaan, ei tule miettineeksi sellasta tilannetta, jossa nämä möröt voisivat tulla esiin, ne vaan tulee ja sitten ne saa käsiteltäväkseen.

171.Pakonomaisuuden takaa löytyy uusia haittoja. Pakonomaisuus kätkee suorastaan mystisiä haittoja sisäänsä. Kuten vaikka pakonomaisen seksikäyttäymisen aiheuttama kieroutunut suhde vastakkaiseen sukupuoleen ja perinteiseen suhteeseen. Ei tommosesta oo minkäänlaista hajua eikä tajua sillä hetkellä, kun pakonomaisuus jyllää.

172.Oikean mielipiteen peittää sillä mitä mieltä haluaisi olla, kun se mielipide ois oikein mielen mielestä.

173.Kovimmalta vaikuttava äijä onkin eniten rikki eniten sisältään. Se on sitä mielennnussintaa.

174.Pidät tekoälyä kehityksenä, mä en. Täytyykö meidän tulla johonkin lopputulokseen, kumpi meistä on väärässä? Voisimmeko vain hyväksyä, että näämme kehityksen eri tavalla? Me nähdään vaan kovin eri tavalla se asia, että nuo uudet tuotteet olisi sitä kehitystä ja niiden kannattajat näkevät sen vielä kehityksen lisäksi hyvänä asiana, kun itse en nää niitä kumpanakaan. Näistä lähtökohdista on helvetin vaikee rakentaa keskustelua, ihanteellinen tilanne olisi vain hyväksyä meidän haluavan erilaista kehitystä ja sallia se toisillemme, vaikka pahalta tuntuisikin.

175.Tarvitsemme älylaitteita kertomaan meille kokoajan mihin meidän pitää mennä, koska meillä on eksymisen pelko. Emme luota, maailman opastavan meitä oikeaan paikkaan vaan pelkäämme eksyvämme.

176.Se ei oo mitään sattumaa, että jotain pommitetaan naaman eteen jatkuvalla syötöllä. Jos sitä ei mieti, se voi tuntua siltä, mut se ei tosiaan sitä oo.

177.Läppä on siinä, että meidän ei ehkä tarvitsisi tehä mitään parantaakseen maailmaa178.Se surulla kyllästetty mieli istuu pimeässä ja muistelee menneitä hetkiä. Kuuntelee jotain melakolista kamaa ja miettii kaikkia menettämiään mahollisuuksia. Surussa vellominen on kiihottavaa, koska sillä pääsee käsiksi elettyyn matkaansa hyvin tunnepitoisesti, jopa voimaikkaimmin kuin millään muulla tunteella.

179.Taiteilija esittää, että hänellä on loistavat puitteet, joita ei oikeesti ookaan. Sen esittämisen tarkotus olikin vain hämätä kuluttajaa. Jotta hämätä kuluttajat voisi manifestoida hänelle nuo loistavat puitteet. Oikeesti hän miettii ton kulissin takana omissa oloissaan samaan aikaan, että "voi vittu ku ei oo niitä loistavii puitteita, mistä puhuin julkisesti."

180.Kun asiat tuntuu vaikeilta, unohtaa siinä hetkessä usein, että ne voivat olla sitä muillekin. Me ollaan herkkiä elämän kokijoita omassa itsessämme ja asiat tuntuu pahalta, asiat tuntuu hyvältä, mut ne todentotta tuntuu. Haluamme selättää sen vaikeuden, joten joudumme haasteen edessä suoraan käisiksi prosessiin, kuinka ratkaisemme tämän tilanteen eduksemme, mikä on ratkaisumme mennä eteenpäin, ettei mielen takertuminen siihen veisi meitä mukanaan.

181.Valaistunut antaa vaan tapahtuu. Hän on mielentilassa, että asioita vaan tapahtuu, toi tyyppi teki tolleen ja toi tekee tolleen, tehköön noi tolleen, kun niitten pitää kai vaan tehä silleen, että ne saa sydämensä purettua.

182.Viisas ajattelija ei voi odottaa sitä maailmaa, että kaikki muutkin alkaisi elää viisaasti ja oivaltaisi ne asiat, jotka vievät kohti parempaa. Hänen täytyy luopua odottamisen tilasta ja elää parhaansa mukaan, näin inspiroida muita esimerkillään.

183.Koulutus on apuväline, ei isäntä. Tutkimus alkaa aistimalla maailmaa. Jossain vaiheessa homma on keikahtanut päälaelleen, kun sille on annettu isännän asema. Me tyrkytetään sitä toisillemme sitä koulutusta ja syyllistetään, jos sitä ei ole. Alkuperäsesti oppiminen on alkanu katsomalla ja kokemalla maailmaa, niin olemme alunperin siitä oppineet ja oppisimme vieläkin, mut emme välttämättä luota siihen oppimiseen, kun pidämme jotain koulutuslaitosta sen oikean tiedon portinvahtina.

184.Kerran eräs miesopettaja pieraisi mun seurassa kun olimme luokassa. Ja hän teki sen, koska mun ois pitäny ilmesesti sen perusteella tajuta olevani paska oppilas.185.Kärsimyksen aikakautena meidän piti olla ehdollistuneita kärsimiseen. Nyt meidän on tarkotus ehdollistuu siitä pois. Universumi siis leikkii meillä. Elimme ilomieli tietämättömyydessä kaikki nää vuodet, mut tällä kertaa ois poikkeuksellisesti elää myös ilomielin tietosuudessa, joka on ihan erilaista ilomielisyttä.186.Tarvitaan tahtoa yhtä lailla matkimiseen ja ei-matkimiseen.

187.Ajattelu loppuu kuplautumiseen.

188.Nuoren filosofin ansa on kiihottua pätemään keloillaan ja se johtuu siitä, kun hän on vaikuttunut hyvästä pätemisestä, hän haluaisi pystyä samaan. Mut hän joutuu yleensä kuitenkin kypsyttämään ajatustaan elämällä lisää, jotta hän kasvaa niihin ajattelijan saappaisiin.

189.Koska hörhöily on niin tuomittua ollu aina yhteiskunnan normaalien mielestä, niin kun jotkut pääsee siihen käsiksi, niin tavallaan vastauksena on antaa täyslaidallinen takasin ja alkaa tuntee ylemmyyttä siitä hörhöilystä, koska he tuntevat löytäneensä totuuden luo ja tuntevat katkeruutta siitä, että heille on aina valehdeltu.

190.Aforistikkona pureudun sellasii valmiisiin ajatuskaavoihin, joille ei löydä alkulähdettä, mut ne vaikuttaa meihin.



191.Kannattaa muistaa, että öyhöttäjät lävähtää naaman eteen aina ensimmäisenä. Ajattelijat sun täytyy kaivaa esille. Joten siksi se jää hyvin pitkälti lukijan vastuulle, kenestä vaikuttuu.


192.Korkean tietosuuden kaveri on fiksaatio. Hän tietää olevansa korkean tietosuuden kaveri ja yhtä aikaa matalan tietosuuden kaveri.

193.Onko onnettomuuksien tarkotus opettaa ihmiselle, että maailma on tyly vai se, että kaikesta voi selvitä?

194.Idiootit luulee, että kun joku räppäri hokee tekstissään "aye" se tarkottaa sanaa "ei". Joo, se ei tarkota sitä.

195.Läppä menee diipiksi, mut kuvitellaan kasa nimellisiä arvontalappuja, jotka laitetaan hattuun ja arvotaan henkilöt/joukkueet toisiaan vastaan. Onko kyseessä oikeasti sattuma, että ne 2 nimeä nousee toisiaan vastaan vai olisiko kyse jostain diipimmästä? Jos ne nouseekin siksi, että näiden välillä on joku karmaattinen asia selviteltävänä? Silloinhan se tarkottaa myös sitä, että jos niistä kohtaamisista olisi mennyt eri henkilö jatkoon, välttämättä joku toinen ei kohtaisi sitä tyyppii, minkä ajattelisit tulevan seuraavaksi sitä vastaan. Eli kyse on tavallaan kokoajan arpomisesta, jonka takana ei oo logiikkaa eli eri lappu on eri lappu, eikä se loogisesti olisi vaihtunut toisen tilalle. Voisiko nämä jutut olla jollain tasolla ennalta käsikirjotettu tietämättämme?

196.Valintojen tekeminen on pakollista. Siunaantuu mahdollisuuksia, jotka menee päällekkäin. Ne voivat olla eri mielenkiinnon kohteita, mut ne todellakin ovat molemmat sellasia. Ja tässä ajassa joudut valitsee, kumman pariin viet kehosi.

197.Lukijalle kaikki tuntuu siltä, että nyt se pätee jotain, koska me eletään tämmösessä influenssereiden maailmassa. Olemme niin tottuneet siihen, että kokoajan joku koittaa nostaa itseään ja vaikuttaa meihin, niin tuon boksin toiselle puolen on vaikea nähä, koska seuraava juttu, jonka heti tämän perään katsot, on juuri sellainen.

198.Kaverisi seuraa sua siihen tilaan, mihin visioit teidän menevän yhdessä. Sitten ootte siinä tilassa. Siellä on se yhteinen tunnelma, yhteiset jutut.


199.Kun hyväksyt sydämelläsi toisen, et mieti enää sen huonoja puolia. Ne ovat läsnä, mut ne eivät häiritse.

200.En nää sitä pahana asiana, jos manifestoi itselleen hyvää, koska huono tulee varmasti aivan pyytämättäkin. En koe itsekkäänä toivoa itselleen seuraa, antaa kohtaamisten virtaa vapaasti. Sosialisoituminen kehittää yksilöä eikä universumi pidä sitä moraalittomana, koska se omistaa kaiken. Kyllä se antaa meille luvan elää elämyksille sisällään.

201.Kun siellä informaatiotulvassa ei tapahtu mitään uutta ja kiihottavaa ja kaava on tullut tutuksi, tuntuu vähemmän pahalta laittaa se välillä pois. Sillonhan siihen on koukussa, kun jatkuvasti on tunne, että sieltä pitää saada jotain ja voi saada jotain.

hän...

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita